Saturday, June 10, 2017

DATANG DAN PERGINYA RAMADHAN
Ampunkan Daku Ya Allah

Apa pun peristiwa yang telah dan kita lalui sepanjang Ramadhan, mintalah pada Tuhan untuk jadikan Ramadhan sebagai bulan terbaik mensucikan hati dari segala sifat-sifat jahat yang sekian lama kita bela. Macamlah kita hantar kereta nak servis. Ramadhan itu kiranya nak overhaul keseluruhan hati dan fizikal lah. Janganlah fizikal saja yang bersama Ramadhan, tapi biarlah hati yang dulu memeriahkannya.
Hairan hamba dengan Abuya. Dalam lirik lagu Bimbang yang dikarangnya dan yang dinyanyikan disebut betapa Abuya bimbang dengan kedatangan Ramadhan. Sementara orang lain menyambutnya dengan penuh gembira. Abuya bimbang kalau-kalau Abuya tidak mampu mengisi Ramadhan dengan sebaiknya. Takutnya sangat jika Ramadhan yang berlalu hanya sia-sia ;
Tuhan..mengapa aku ini
Aku berlainan dari orang lain
Setiap kedatangan Ramadhan
Mereka menyambut dengan gembira
Mereka kelihatan ceria
Tapi aku berlainan
Kedatangan Ramadhan penuh duka
Bukan aku benci bulanMu
Yang penuh rahmat dan berkat
Tapi aku benci diriku
Aku bimbang RamadhanMu
Aku tidak mengisi sebaiknya
Aku rasa puasaku tidak sempurna
Ampunilah aku Tuhan
Aku rasa sembahyangku tidak sah
Terawih,bacaan Al Quran aku tidak sampai kemana
Tuhan..
Itulah yang menyelubungi hatiku
Setiap kali kedatangan Ramadhan
Adakah satu kesalahan
Ampunkan aku Tuhan
Maafkanlah aku Tuhan kalau itu satu kesalahan
Pimpinlah aku betulkan sikapku
Aku mohon keampunan dariMu Tuhan..
Allahu Allah...



berminat hubungi KakShila sms/whatsapp
012-2318436
atau klik 
www.wasap.my/60122318436
TEMPAH / PRE-ORDER ROAST LAMB, BBQ, AQIQAH, AYAM GOLEK, RUSA BAKOR, IKAN BAKAR, NASI KUKUS, KAMBING PERAP, BARYANI KAMBING, PERALATAN KATERING RAMADHAN SYAWAL ANDA SEKARANG..

__________________
KL / SELANGOR / NS / MELAKA / JOHOR
____________________
KLIK www.wasap.my/60122318436 UNTUK SEBARANG INFO
----------------------------------
KAMBING BAKAR, KAMBING GOLEK, KAMBING PERAP  TERMURAH DI PASARAN.. 
FREE ADVISE & QUOTE PRICE
----------------------------------
-jika komen tidak berbalas sila sms atau whatsapp terus ke 
---------------------------------
>>like & check-out 
>>untuk pakej & harga terkini 
===================
OFFICIAL LAMAN WEB
===================
>>MY PROFILE 




No comments:

Post a Comment